Onze instelling gaat overstappen op de professionele office producten van Microsoft. Zo kunnen we straks makkelijker agenda's delen en in de cloud samenwerken.

De instructies staan ook op https://computersupportdienst.nl/helpdesk/upgrade-mso-365-fase-2-e-mail-via-exchange
(Maak hier eventueel een favoriet/bladwijzer aan in je browser).

We gaan een nieuw e-mail adres toevoegen wat eindigt op .com. Hiermee wordt voorkomen dat er geen gegevens verwijderd worden op je laptop/computer. Ook worden hier je huidige e-mails en mappen naartoe gemigreerd.
Let op! Je contactpersonen en agenda kunnen niet gemigreerd worden!!! Verwijder in deze fase dus NIET je .nl e-mail adres.

Verwijder niet je huidige e-mail adres.

Het nieuwe Exchange adres toevoegen:

Stap 1: Open Outlook

Stap 2: <Klik> in het menu op 'Bestand'.

Stap 3: In Info <Klik> op 'Accountinstellingen' en in 'selecteer Accountinstellingen'

Stap 4: <Selecteer> Tabblad 'E-mail" <Klik> op 'Nieuw'

stapb4 nieuw emailadras

Stap 5: Voer in de wizard de gemailde accountgegevens in. Let op! Het e-mail adres eindigt op .com
Exchange wordt automatisch gevonden en geconfigureerd. Klaar!

Na de migratie zal in het nieuwe account je e-mail arschief verschijnen.
In een latere fase kan het .nl adres in Outlook verwijderd worden. Je krijgt daarover bericht.

Zijn er problemen of kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met:

Roelof Koehoorn - Computer Support Dienst 0513 - 840 215 / 06 - 1282 4343

Via Teamviewer / hulp op afstand wordt het dan opgelost.
Dit kan ongeveer een half uur duren.

Teamviewer Downloaden