Onze instelling gaat overstappen op de professionele office producten van Microsoft. Zo kunnen we straks makkelijker agenda's delen en in de cloud samenwerken.

De instructies staan ook op https://computersupportdienst.nl/helpdesk/upgrade-mso-365-fase-1-software
(Maak hier eventueel een favoriet/bladwijzer aan in je browser).

Om over gebruik te maken Office 365 Business moet de Home versie verwijderd worden.

Er worden normaal gesproken geen documenten en dergelijke verwijderd.
Het huidige IMAP e-mail account blijft in deze fase nog gewoon bruikbaar.

Stap 1: <Klik> op de Startknop links onder in het scherm

Stap 2: <Klik> in het menu op het icoontje 'Instellingen'.

Stap 3: <Klik> op Apps

Stap 4: <Scroll> en <klik> op het te verwijderen Microsoft Office pakket / Microsoft 365 Apps oid.

Office deinstalleren
Bovenstaande als voobeeld. Deïnstalleer alle versies van Office.

Stap 5: <Klik> op de knop 'Verwijderen' en volg de instructies

Stap 6: Start de computer/laptop opnieuw op.

Na het verwijderen dienen de Office 365 Business Apps geinstalleerd te worden.

Stap 1: Download de software: https://computersupportdienst.nl/SOFT/OfficeSetup.exe
De software kan ook gedownload worden via: https://login.microsoftonline.com

Stap 2: Onthoud de locatie waar dit bestand eventueel wordt opgeslagen.

Stap 3: Open het bestand en volg de instructies.

Stap 4: Wanneer Office geïnstalleerd is open dan een App.

Stap 5: Om te activeren voer dan de gemailde gegevens in.
(In fase 2 wordt je huidige e-mail gebruikt om in te loggen)

Zijn er problemen of kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met:

Roelof Koehoorn - Computer Support Dienst 0513 - 840 215 / 06 - 1282 4343

Via Teamviewer / hulp op afstand wordt het dan opgelost.
Dit kan ongeveer een half uur duren.

Teamviewer Downloaden