Beste klanten van Computer Support Dienst / pePRs,

KPN kondigde recentelijk aan dat het enkele mailservers zou gaan uitschakelen, omdat het systeem verouderd zou zijn en niet langer ondersteund gaat worden. Helaas was deze oplossing de enige manier waarop KPN klanten gebruik konden maken van het verzenden van e-mail over de algemene internationale mailpoort 25, omdat het KPN netwerk deze poort voor alle andere mailservers dan die van hunzelf blokkeert. En aangezien dat hun eigen mailservers nu niet meer functioneel zijn en KPN geen alternatief aanbiedt, zijn vele mensen nu gedupeerd en kunnen ze niet langer e-mail versturen.

Onhandig voor KPN klanten met een gewoon hostingpakket, welke van de KPN mailserver gebruik maakten. Om toch te kunnen laten mailen, zijn er hiervoor nieuwe servers ingericht en geschikt gemaakt voor gebruik.

Om mail via de eigen servers te kunnen versturen gebruik dan de volgende instellingen in uw e-mail client:
Gebruik voor uitgaande mail server (SMTP) : mail.uwdomeinnaam.nl
Authenticatie : Ja, ( of indien aanwezig "gebruik de zelfde instellingen als voor ontvangen" aanvinken.)
SSL en TLS uitschakelen of op automatisch instellen ( beveiliging "geen").
Stel voor uitgaande mail poort 587 in.

 

IMAP - aanbevolen Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

POP3
Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen