Deze 'help' onderwerpen en tutorials zijn zoals ze zijn en zijn bedoeld om u eventueel op weg te helpen. Computer Support Dienst is geen onderdeel van of heeft directe toegang tot geavanceerde instellingen van bedrijven die besproken worden in de onderwerpen c.q. tutorials. Heeft u toch hulp nodig bij het instellen dan kan dit met de 'Hulp op Afstand' service: https://computersupportdienst.nl/hulp-op-afstand
|
UPC, Cisco router, Asus laptop. Geen internet. Zelfs na een volledige herinstallatie van Windows 7 geen internet bij de klant thuis (wel in de werkplaats). Het bleek dat de DNS servers niet bereikbaar waren. Terwijl alles op automatisch stond. Na troubleshooten met de UPC helpdesk OpenDNS servers handmatig ingevoerd om te testen. Klant kon weer internetten.
Uiteindelijk de UPC DNS servers handmatig ingevoerd:
Voorkeurs DNS server: 62.195.30.1
Alternatieve DNS server: 62.179.104.196
Populaire Alternatieven:
Google:
Voorkeurs DNS server: 8.8.8.8
Alternatieve DNS server: 8.8.4.4
OpenDNS:
Voorkeurs DNS server: 208.67.222.222
Alternatieve DNS server: 208.67.220.220
Probleem heeft zich ook voorgedaan met een Fritzbox, Windows 7 64bits. Klant heeft Planet ADSL.
Nadelen van handmatig invoeren van DNS servers is dat de aanbieder de IP adressen kan veranderen en deze dus niet meer als zodanig bereikbaar zijn.
(Gevolg: geen internet. Automatische DNS heeft dus de voorkeur).
Computer Support Dienst / pePRs / PR-hosting
Tuymelaarstraat 13
8442AW Heerenveen
0513 840 215 / 06 1282 4343
info@pcsupportdienst.nl
Computer Support Dienst ©2018. All Rights Reserved.
pePRs design en hosting onderdeel van Computer Support Dienst